Saturday, January 3, 2009

3/01/2009 SABTU


Hari ni wife aku keja 1/2 day cadang dia balik kami nak gi some place, tak sempat kul 10am hujan mula turun sampai kepetang habis semua rancangan.

Duduk kat rumah jelah layan biji mata tidur,tengok tv,tidur,tengok tv itu jelah boleh buat.Aku sempat gak layan mancing belakang rumah tapi 'hampeh' air laju sangat.

Petang kul 6 buat 1 lagi perancangan baru nak keluar gak tak kira hujan ke tidak dah tak peduli.

Kami sekeluarga keluar jalan-jalan kat KK sambil pasang niat nak gi melawat Masjid Ubudiah depan sekolah lama aku.

Gamaknya pasal niat tu baik nak tengok Masjid dan terus sembahyang kat sana cuaca yang asyik mendung tu terus tak hujan,sempat ambil beberapa gambar masjid dgn sekolah lama aku.

Lepas sembayang Maghrib ingat nak balik pasal perut pun lapar,sekali imam buat pengumuman nak buat bacaan Yassin atas permintaan 1 hamba allah ada saudara nya kat 'Tanah Suci' yg sedang sakit .

Aku batalkan niat nak balik makan sama-sama baca yassin,gamaknya tuhan memang nak uji keikhlasan kita perut yang lapar tadi rasa kenyang lak pas baca tu pulak sementara tunggu Isyak diorang bagi Bihun sorang sebungkuslak, allhamdullillah 1 family dapat makan free.

Lepas sembayang isyak masa nak balik pak bilal siap bagi lagi 2 bungkus nampak nya itulah rezeki kalau kita niat buat baik tuhan dah balas sekejap je.

So lain kali kami akan buat trip lagi ke mana-mana masjid saja nak rasa suasana masjid yang berbeza katakan.............

No comments:

Post a Comment